دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
دیجیتال مارکتینگ مفهوم نو و تازه ای نیست ، اولین دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) صورت گرفته در جهان مربوط به حدود صد سال پیش است .
در سال هزار و نهصد و هشتاد و شش رادیو اختراع شد . حدود یک دهه طول کشید تا رادیو در میان مردم رواج و محبوبیت پیدا کند و تعداد زیادی از مردم آن را تهیه کنند ، بعد از آن بود که جرقه تبلیغات نیز زده شد .
در دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزار دیجیتال اصل قرار دارد و فقط به استفاده از اپلیکیشن ها و موتور های جستجو و… خلاصه نمیشود .
دیجیتال مارکتینگ میتواند هم به صورت آفلاین و هم آنلاین انجام شود .
تعریف ساده دیجیتال مارکتینگ یعنی :
هر گونه بازاریابی خدمات و محصولات که از طریق ارتباطات و تعاملات دیجیتال با دستگاه های الکترونیکی انجام شود ، اعم از تبلیغات در تلویزیون ، رادیو ، شبکه های اجتماعی ، سایت ها ، ویدیو ها ، تلفن های همراه ، ایمیل و . . .
دیجیتال مارکتینگ
در نهایت دیجیتال مارکتینگ به بازاریابی گفته میشود که از طریق دستگاه های الکترونیکی انجام شود .
ابزار های دیجیتال مارکتینگ چیست؟
در اینجا به تعدادی از ابزار مهم در حوزه بازاریابی دیجیتال اشاره میکنیم :
- تبلیغات در شبکه های اجتماعی
- ایمیل مارکتینگ
- ارسال نوتیفیکیشن
- ریتارگتینک
- چت آنلاین
- مدیریت شبکه های اجتماعی و تحلیل آنها
- کوتاه کننده لینک
- آنالیز و تحیلیل داده
- بهینه سازی موتور جستجو (سئو کردن سایت)
- تبلیغات کلیکی
بهینه سازی موتور جستجود (seo) :
Seo (سئو) کلمه ای کاربردی در میان صحبت های صاحبان کسب و کار های امروزی است .
افراد متعددی پس از اینکه سوالی در ذهنشان پیش می آید بلافاصله به گوگل مراجعه میکنند ، به همین دلیل اینکه سایت شما جزو نتایج اولیه گوگل باشد بسیار مهم و تاثیرگذار است .
به همین دلیل ابزار دیجیتال مارکتینگ به شما در سئو کردن سایت یا همان بهینه سازی موتور جستجو کمک بسزایی میکند .
برخی از این ابزار عبارتند از : الکسا, Moz , SEMrush,…
تبلیغ در شبکه های اجتماعی :
استفاده از شبکه های اجتماعی به بخشی از زندگی همه ما تبدیل شده است .
افراد با استفاده از این شبکه های اجتماعی از اخبار روز جهان مطلع میشوند و مطالب مورد نیاز خود را مطالعه میکنند و با دوستان و آشنایان در ارتباط هستند .
استفاده از شبکه های اجتماعی فرصتی طلایی برای تبلیغ برند تجاری شماست.
شما میتوانید با انجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی تأثیر زیادی در افزایش درآمد خود داشته باشید و به کسب و کار خود کمک کنید .
چرا بازاریابی دیجیتال؟
در کسب کار های امروزی استفاده از بازاریابی دیجیتال اهمیت بسیاری دارد زیرا :
استفاده از بازاریابی دیجیتال باعث افزایش فروش شما و در نهایت به افزایش درآمد شما کمک میکند .
در عرصه امروز روند بازاریابی کاملا وابسته به بازاریابی دیجیتال است .
دیجیتال مارکتینگ باعث شناخته شدن برند تجاری شما در جامعه میشود .
دیجیتال مارکتینگ باعث به وجود آمدن فرصت شغلی بسیاری میشود .
به دیده شدن شما در موتور جستجو کمک بسیاری میکند .
روند در حال رشد بازارهای دیجیتال :
دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال با سرعت بالایی در حال تحول و رشد است که باعث به وجود آمدن فرصت های شغلی بسیاری شده است .
از دهه 1990 تا به امروز ، این نوع بازاریابی قسمت گسترده ای از زندگی مردم و روند فناوری را تحت تأثیر خود قرار داده است .
مشاوره دیجیتال مارکتینگ :
به طور کلی به کسی که دارای تخصص لازم در زمینه بازاریابی آنلاین است و میداند به چه طریقی یک کاربر را به مشتری تبدیل کند تا باعث افزایش فروش یک کمپانی شود .
تیم ما با مشاوره در این حوزه به شما کمک میکند با استفاده از ابزاری مانند گوگل ادوردز به کلمه هایی که بیشترین میزان جستجو (سرچ) را دارند دسترسی پیدا کنید تا بتوانید نیاز مشتری ها را تشخیص دهید و به خوبی به این نیاز ها پاسخ دهید .
آمار ها نشان میدهد که طی 12 سال اخیر استفاده افراد از فضای مجازی دو برابر شده و سلیقه افراد تغییر پیدا کرده و به سمت خرید اینترنتی هدایت شده است .
زمانی شما میتوانید بازاریابی خوبی داشته باشید که در زمان درست با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید .
شما میتوانید این کار را به آسانی با مشاوره دیجیتال مارکتینگ انجام دهید.
با توجه به اینکه هر روزه تعدادی بیشتری از برند های مختلف به دنبال استفاده درست از دیجیتال مارکتینگ هستند و درحال رقابت با یکدیگر هستند پس در نتيجه اهمیت نیاز به مشاوره در این زمینه نیز افزایش مییابد.
مشاورین دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکنند تا با استراتژی منحصر به فرد خودتان بازار کسب و کارتان را کنترل کنید و به بهترین شکل محصولات و خدماتتان را ارائه دهید .
چه افرادی به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند ؟
افرادی که به افزایش مشتری نیاز دارند .
تنظیم برنامه ای مناسب و کاربردی برای رسیدن به اهداف بزرگ و کوچک .
بهتر شدن ارتباط با مشتریان.
آگاهی کامل داشتن از میزان فعالیت و رقابت افراد و برند های دیگر با شما